Followers

merdeka *


hye...today..aku dah pun habis test 1..alhamdulillah..harap2 lulus lah semua paper..amin~
haa..alang2 dah free sekejap ni..aku dengan cousin ada recipe buat kuih yang pernah aku post dalam entry sebelum2 ni..apam polka dot...i seh man...aku nak buat..tapi..tak cukup bahan lah pulak... tengok lah..if malam ni dear aku rajin...boleh lah meng=======gedik dekat dia..hehe....
hope dapat lah...aku nak merasa kan tekak orang2 yang aku sayang2 ni.......mesti tak tidur malam punya....confirm !
nah..ni recipe nya......salin tahu !

3 biji telur (kuning je n buang urat)
ovelet 1 1/2 sudu teh
200 gram gula
susu dutch lady 150 ml
baking powder 1 1/2 sudu
tepung 250 gram

1) ambil 3 biji telur kuning dan pemutar telur tu..stay sampai ringan n kembang..
2) masukkan ovelet, gula, tepung, susu, and baking powder...mix together...
3) then, asingkan ikut berapa banyak warna yang u olls nak..
4) ambil cup ikut besar acuan yang u olls nak...masukkan dalam cup yang akan dmasukkan dalam pengukus...
5) masukkan half adunan ke dalam acuan ( if ada inti ) dan penuhkan cup itu..
6) ambil warna lain, dan buat dot2..
7) kukus selama 5 minit...make sure air dah betul2 panas..( ikut saiz kuih )

tips*

if u olls tak ada mesin pemutar telur with tepung or what ever tu..boleh je guna blender :)
make sure tak ada rasa lada lah ye ! :)


SELAMAT MENCUBA !

No comments:

Post a Comment